diumenge, 20 de desembre del 2009

Tancament del curs i avaluació

Avaluació del blog

El blog és un recurs interactiu molt enriquidor i positiu, sempre i quan hi hagi una dedicació constant i una interacció amb els navegants.

En el meu cas haig de reconèixer que mantenir viu el blog ha estat una dificultat ja que demana una inversió de temps i una constància que no he respectat sempre. Passa el mateix quan t’apuntes al gimnàs; comences molt motivat i amb moltes ganes d’anar-hi però a mesura que va passant al temps acabes prioritzant altres coses. Les meves primeres intervencions estan molt elaborades i pensades. Intento relacionar el contingut amb les imatges i que les diferents entrades tinguin una coherència entre elles. Tanmateix, a mesura que ha anat avançant el trimestre la qualitat ha disminuït.

Pel que fa a la interacció amb altres companys no n’hi hagut perquè jo no he escrit a cap altre blog, ni ningú ha escrit al meu. No ha estat per falta de ganes però com dèiem abans això requereix dedicació i jo no he pogut dedicar-li el temps necessari.

Tornant-me a rellegir totes les entrades m’adono que “l’obligatorietat” d’aquest blog i les temàtiques demandades pel professorat m’han ajudat a anar elaborant una reflexió profunda sobre el meu aprenentatge. Ha estat una manera d’anar avaluant tot allò que anava aprenent d’un manera inconscient i a comptagotes. Des d’aquesta perspectiva és una eina molt útil ja que força a l’alumne a autoavaluar-se compartint els seus coneixements amb la “resta del món”.

Les limitacions que pot tenir és que no hi hagi un feed-back amb els altres companys, si això no s’exigeix com a activitat. Jo no ho demanaria de manera voluntària o com un suggeriment sinó que igual que en els debats hi ha un mínim d’aportacions, demanaria als alumnes que escrivissin comentaris en altres blogs. Així d’aquesta manera ens donaríeu una empenta per interaccionar virtualment.

La continuïtat d’aquest blog, sincerament, no la veig del tot clara ja que no sé quin ús en podria fer més enllà de l’assignatura. M’agradaria que fos un blog amb més interacció i que la gent el conegués i hi hagués un retorn. Així que si continués amb ell, no només parlaria d’interculturalitat sinó també d’altres temes que per mi són importants i molt relacionats amb la meva tasca actual: absentisme escolar, relació escola i famílies, treball integral, educació amb alumnes en risc social, etc

Avaluació de l’assignatura

L’assignatura d’Interculturalitat i educació m’ha sorprès gratament per l’enfocament que se l’hi ha donat. És a dir, sempre des d’un anàlisi de la realitat i de problemes i dificultats reals. Altres vegades que havia cursat assignatures amb aquest contingut havien estat molt teòriques i massa ideals.

Aquesta vegada hem combinat teoria i realitat posant de manifest les dificultats però sobretot intentant donant solucions i camins per arribar a un treball conjunt i per part de tota la comunitat educativa.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada